donderdag 21 januari 2016

kerstkaart week 3

21-01-2016

De gekleurde strook op deze kaart is gemaakt van het speciale papier 
van het Scrapbook atelier.
Met versamark inkt de sterren gestempeld. Even gedroogd met de heat gun.
Daarna drie kleuren distress inkt op een acrylblok aangebracht. 
Hierover een beetje water verneveld en het acrylblok afgedrukt op het papier.
De sterren blijven dan wit, zonder te embossen.

Dit was de eerste keer dat ik deze techniek op dit papier toepaste. Met donkerder inkt zijn de sterren beter te zien. Dus nog maar een keer proberen.
De randen van de gekleurde strook en van de lichtblauwe strook bruin gesponst. In dezelfde kleur als waarmee het hert en de tekst zijn gestempeld.

Het hert gestempeld op wit cardstock en uitgeknipt. Om de hals van het hert een belletje aan zilverkleurig draad bevestigd. Daarna verhoogd opgeplakt.

Met deze kaart doe ik mee aan week 3 van 52 weeks to Christmas.



gebruikte materialen:
fotopapier en stempel hert: het Scrapbook atelier
stempel sterren en tekst: Joy

9 opmerkingen:

  1. Mooie kaart , grappige techniek !
    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Syl,
    ik zag je tussen de lijst staan van de 52 weeks en dacht, ik kom eens een kijkje nemen, ik wil je graag volgen maar zie geen lijst met je volgers zodat ik me kan aanmelden !
    Je hebt een prachtige kaart gemaakt !
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Margo, wat leuk dat je mijn blog hebt bekeken, en helemaal dat je volger wil worden! Je kunt je e-mail adres invoeren op mijn blog. Je krijgt dan automatisch bericht via je e-mail als ik iets nieuws heb gepost. Op die manier volg je mij ook.
      gr. Syl(via)

      Verwijderen
  3. Prachtig kerstkaartje heb je gemaakt Sylvia!
    Groetjes Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi kaart is dit geworden. Een mooi techniek met de sterren op de achtergrond en het hert op de voorgrond maakt het helemaal af. Super Fijn dat je ook meedoet met 52WTC, groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg leuk Sylvia!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw Sylvia, wat een mooie kaart en wat een mooie stempel is dat (hertenkop).
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een super leuke kerstkaart Sylvia...heel mooi die kleurige reep en daar het mooie rendiertje erop....en super mooi geheel...

    groetjes Rosina
    DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk effect geeft de inkt op de stempels! Mooie kaart.
    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen