zondag 22 januari 2017

cracker It's a boy!

22-01-2017

Margriet maakt altijd ontzettend leuke dingen en begin deze maand heeft ze een nieuwjaar cracker gemaakt met een filmpje erbij  hoe je deze kunt maken. Zie hier.
Ze heeft daar een leuke uitdaging aan vast geknoopt: maak een cracker.

Ik had nog een paar baby-sokjes liggen en dacht dat het wel leuk zou zijn om die in een cracker te verpakken. Daarvoor moest ik wel de maten van de cracker van Margriet aanpassen.

De maten van de cracker die ik heb gemaakt zijn:
Papier in het formaat 16,5 bij 19,5
Rillen op 4,5 - 9 - 13,5 en 18 cm. Je houdt een plakstrook van 1,5cm over.
PS. Je rilt de breedte van 16,5 cm. Je verdeelt de 19,5 cm dus in 5 gedeeltes.
Ponsen op 4 cm van iedere kant. Heb je een envelope punch board met inches, dan is dat precies tussen 0/5 en 5/8 inch in. 
Hou de werkwijze van Margriet aan.
De cracker wordt op deze manier in totaal 16,5 cm breed.
Het gedeelte wat je op kunt vullen is dan 8,5 breed en 4,5 cm hoog.
Dat is een mooi formaat om iets in te doen.
Tip: niet al te dik papier gebruiken. Ik heb papier van 240 gram gebruikt, maar dat is achteraf iets te dik. Dan kun je niet zo goed dichtstrikken aan de uiteinden.

Dit is mijn cracker geworden. De baby-sokjes passen er perfect in!
Het konijntje is ingekleurd met Zig markers en verhoogd opgeplakt.




gebruikte materialen:
stempels open en dichte rondjes: het Scrapbook Atelier
stempel konijn: Els Brigé
stempel tekst: Marianne Design
sokjes: Kruidvat



6 opmerkingen:

  1. Wat heb je weer prachtige kaarten gemaakt Sylvia. Ook deze babycracker is heel erg mooi! Ik loop wat achter doordat ik wat meer tijd aan mijn zusje besteedt en zelf ook aan mijn gezondheid werk zodat ik haar straks bij kan staan als ze aan de hersenoperatie toe is. Maar 2 keer in de week kom ik langs en dan zeker bij jou! Jou mooie creaties wil ik niet mislopen.
    Hartelijke groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is zo een heel leuk cadeautje geworden!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw...wat een gaaf weggevertje heb je zo gemaakt, Sylvia. Dat ziet er meteen super leuk uit zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ontzettend leuke cracker is dat geworden Sylvia. Leuk dat je meedoet met mijn wedstrijdje. In de loop van de week zet ik alle inzendingen op mijn blog en kies ik een winnaar. Bedankt voor je deelname.

    Groetjes,
    Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het lijkt wel babyboom op vele blogs momenteel ! Gelukkig zijn baby-items altijd leuk !

    BeantwoordenVerwijderen