donderdag 17 december 2015

kerstkaart week 51 koekmannetje

17-12-2015

Er was er eens een ventje, dat ventje was van koek.
Van marsepein zijn neusje, van chocola zijn broek....

Hieraan moet ik altijd denken als ik "koekmannetjes" zie.
Het blijkt een liedje te zijn. Ik heb het opgezocht en het is nog behoorlijk lang.
De melodie weet ik er niet van. Ik dacht altijd dat het een gedichtje was.

De "koekmannetjes" zijn uit kraftpapier geknipt en met een witte sharpie omlijnt. 
Vervolgens neusje, mond en knoopjes getekend en met stickles de oogjes gemaakt.
De mannetjes en de sterren op het touwtje zijn verhoogd opgeplakt.
De tekst is met zilverkleurig embossingpoeder bewerkt.

Met deze kaart doe ik mee aan 52 weeks to Christmas week 51.



gebruikte materialen:
kraftpapier: Boekenvoordeel
stans grote sterren: My Favorite Things
kleine sterretjes: pons Hema
tekststempel: Imaginsce
embossingpoeder: Wow van Ranger

5 opmerkingen: